dag 2,3,4 en 5 in Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sarah Huygens - WaarBenJij.nu dag 2,3,4 en 5 in Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sarah Huygens - WaarBenJij.nu

dag 2,3,4 en 5 in Nairobi

Door: Sarah Huygens

Blijf op de hoogte en volg Sarah

27 Mei 2014 | Kenia, Nairobi

Dag 2
Toen Billy en Wiki me kwamen ophalen om me naar het andere hostel te brengen brak de hel los in Nairobi! De studenten van de universiteit kwamen in opstand en maakten de stad onveilig. De politie bombaardeerde de stad met traangas. Het was dus niet veilig om naar buiten te gaan! Vanuit het hotel zag ik een aantal dingen gebeuen, ik zag jongeren met stenen gooien en traangas bommen. Af entoe kreeg ik ook traangas in mijn ogen! Het duurde 5 uur alvorens de stad weer veilig was. Later werd ik overgeplaatst naar een nieuw hostel.

Dag 3
Ik heb een slechte nacht gehad in het nieuw hostel. iK zit in een vrouwe hostel en ze maken daar heel veel lawaai. ook deel ik een douch en WC met 8 anderen en het is heel smerig. Wat me opvalt in Kenia is dat hygiene hier niet de hoogste prioriteit is.
Vandaag heeft Billy me mee genomen naar Dalmas, hij is danser en choreograaf en hij heeft maar 1 been. Hij maakt een voorstelling over onbeantwoorde liefde. Het is een voorstelling waar hij al lang over droomd dus het betekend heel veel voor hem. Hij werkt met, Billy, twee meisjes in een rolstoel en Steven een breakdancer. 1 van de twee meisjes is ziek gevallen en het is niet zeker of ze kan terug komen. Dalmas vroeg me of ik een dag wilde mee repeteren om te kijken of we iets voor elkaar konden betekenen. Ik danste met hem een duet en een duet in een rolstoel. Het was een unieke ervaring en ik zat helemaal in mijn element! Dalmas was heel tevreden en vroeg me of ik wilde mee dansen in zijn voorstelling.

Dag 4
Vandaag ben ik aan de slag gegaan bij KPAG. Ik heb een workshop gegeven en een workshop boetho gevolgd. Het was heel tof.
Ik ben vandaag verhuist naar het huis waar de jongens van KPAG wonen. IK woon nu met Billy, Wiki en Brain. Het zij heel toffe jongens. Ik heb mijn eigen kamer gekregen en heb een goed gevoel over het huis. Het enige is dat het er heeeeel vies is en dat het vol kakkerlakken zit! IK KAN HET NIET AAN. Ik heb het besproken met ehen en na de repetitie zijn we allemaal schoonmaak producten gaan halen en hebben 3 uur lang het huis schoon gemaakt. Ik dacht eerst dat ik alles zelf zou moeten doen maar ze hebben mee geholpen en kei hard lopen schoonmaken! SUPER CHIL:) HET HUIS WAS NOG NOOIT ZO SCHOON.

Dag 5

Vandaag heb ik twee workshops gevolgd bij KPAG. een workshop Horton en een workshop modern. Het was heel intensief maar heel leuk.
De mensen van KPAG zijn heel aardig en ik voel me heel erg op men gemak. Ik kijk uit naar wat we komende weken gaan doen. Ik ga heel veel leren bij hen en hen hopelijk ook wat bij brengen.

Wat wel heftig is in Nairobi is de arnmoede die er heerst. De straten zijn van zand en bijna alle gebouwen zijn ouden en vervallen. Er rijden veel auto s en bussen die veel vieze rook uitstoten, zoveel da ik er soms bijna in stik. Het is echt heel heftig! Niemand houdt zich hier ook aan de verkeersregels en het is echt tussen de snel rijdenden auto s door naar de overkant rennen, echt crazy hier! alles is zo chaotich en toch gebeuren er bijna geen ongeukken. Al ben ik al bijna 4 keer aangereden.
Wat aanpassen is dat ik in mijn huis geen douch en geen warm water heb. Ik was me in een vergiet en als ik warm water wil moet ikdat koken in een pan. Ook moet ik de WC doorspoelen met een emmer water. Maar ik moet zeggen ik wn er steeds meer aan. Ik eet bijna altijd met mijn handen en ook dat begint te wennen :) Alleen de kakkerlakken WENNEN NIET!

  • 03 Juni 2014 - 16:45

    Lourdes:

    hey ptatje!
    Hoe ga ie daar?
    Zijn er zo veel kakkerlakken? (vliegende?)
    Heb jij soms wat tijd voor u zelf?

  • 12 Juni 2014 - 02:55

    Joyce:

    We zullen de wc niet meer kuizen tot je terug bent!! Straks krijg je nog heimwee naar Kenia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Sarah

Ik loop vanaf 19 mei t/m 30 juli stage in Nairobi, Kenia.

Actief sinds 18 Mei 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 3950

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: