rustige week en Kiberaaa! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sarah Huygens - WaarBenJij.nu rustige week en Kiberaaa! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sarah Huygens - WaarBenJij.nu

rustige week en Kiberaaa!

Door: sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

06 Juli 2014 | Kenia, Nairobi

Deze week was er geen geld om de studio te betalen dus zijn we niet gaan dansen met Kpag.
wel ben ik elke dag gaan repeteren voor de video shoot. Wat best intens was. Ook zat ik deze week zonder gas en ben ik dus elke dag uit huis gaan eten. Zo bizar dat je niet kan koken in je huis.

zaterdag:
Er is weer geld! Jeej. We zijn gaan repeteren voor de performance die ik aan het maken ben. Ik heb niet veel tijd en nog veel werk. Maar alles begint op zen plaats te vallen. Zeer fijn is dat!

Zondag:
Vandaag ben ik naar Kibera gegaan, de grootste sloppewijk van Kenya. Het was echt super. Heel intens. Het was heel anders dan dat ik het me had voor gesteld. Natuurlijk was er veel armoede en waren de leef omstandigheden echt verschrikkelijk. Maar de sfeer was zo fijn. De mensen daar lachte en waren gelukkig. De sfeer was daar beter dan in de stad. Het was bizar om te zien dat mensen in een metale doos leefden.
Ik ben op bezoek geweest bij een man die daar woonden. Een vriend van Wiki ( de jongen met wie ik was) en hij had alles in 1 kamertje. Hij was ontzettend dronken en dacht dat ik me niet confortabel voelde in zijn huis. Ik heb er een half uur over gedaan om hem duidelijk te maken dat dat niet het geval was.
het is zo raar dat je zoveel verschil hebt tussen hoe mensen leven in deze wereld.
kunstanaars hebben het ontzettend moeilijk hier en staan op de muziekanten na heel laag aangeschreven. Maar als je in zulke levensomstandigheden moet leven begrijp ik dat kunst wel het laatse is waar je aandacht aan besteed. Het is echt een luxe ding als je er over nadenkt.

morgen blijven we in het huis. Er is een belangrijke politieke bijeenkomst en de gemoederen kunnen hoog oplopen. Daarom os het veiliger om binnen te blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Sarah

Ik loop vanaf 19 mei t/m 30 juli stage in Nairobi, Kenia.

Actief sinds 18 Mei 2014
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3933

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: